Sunday, September 21, 2008

Hati the sequel.. hahaha...

salam..

oleh kerana masih lagi hari yg same, and saya masih lagi dalam mood utk berbicara tentang hati.. atau dgn ayat yg lebih bagus, terbaik, sofistikated, extreme, jiwang, dan macam2 lagi, Bicara Hati... ceewah.. haha.. eiiii poyo gile mamat ni aku rase nak eeeeeiiiii... haha.. (abaikan ayat terakhir)..

jadi para pembaca sekalian(dah bunyi mcm penulis plak aii).. pernah tak kita bangun dari tidur and terase perasaan yg langsung x seronok dalam hati.. bukan dalam seluar.. cerita2 dalam seluar akan saya post dlm blog lain.. haha.. mesti pernah kan? rase mcm semua serba x kene.. rase mcm x best langsung la idup ni.. rase mcm banyak sgt masalah yg beban atas kepala.. sampai tak tertanggung lagi dah.. haha.. jgn risau, itu adalah normal.. jadi saye nak tanye la kan, ape tindakan anda semua bila benda tu terjadi? korang handle benda tu dgn cara yg baik, atau dgn cara yg kurang cerdik? huhu.. xpe, biar le saye bantu sedikit sebanyak kat sini ye.. kalo rase2 mcm saye ni langsung x membantu, mungkin dah tibe mase utk anda berjumpa psychiatry.. huahuahua...

baiklah.. antara langkah2 yg bole diambil.. pergi ke luar tingkap tu.. bukak tingkap.. sebelum menjenguk ke luar tingkap, fikirkan semua masalah2 yg membebankan kepale hangguk korang tu sepintas lalu.. haha.. then, tengok luar, tgk langit... haaaaa... mesti ade dah org yg bace post ni cakap dlm hati skang, "ape laa yg jantan ni nak merepek ni.. panas ati aku"... hahaha btol x.. rilek la mangkuk... ish x sabo2.. okeh, sambung balik... korang tengok langit tu, pastu cakap dlm hati, "langit ni punye la luas.. luas sangat.. mesti ade banyak gile lg masalah2 yg lagi besar dari masalah aku.. huhu.. nak bandingkan masalah aku ni, mmg x seberape la.." yeaaahh, motivasikan diri anda sendiri wei.. then tarik nafas dalam2, senyum, and jangan lompat kuar tingkap tu.. kalo tidak lari la purpose die.. haha.. kang x pasal2 ade yg tgk member die bukak tingkap pastu tarik nafas dalam2 sambil senyum, sambil cakap "wei, aku gerak dulu," then zupp, terjun.. haha.. itu kes lain.. jgn ikut tindakan tersebut.. akal kan masih ade.. haha..

sebenarnye, ade sangat banyak cara utk kita handle stress, masalah atau dengan kata lain, dugaan hidup.. tapi, dalam banyak2 cara itu, terbahagi kepada dua plak.. yg membina, atau yg memusnahkan diri sendiri.. ape yg membuatkan seseorang tu orang yg berjaye, bagus, hebat, dan lain2 lagi ialah mcm mane cara die handle dugaan tersebut.. ingat, handle dugaan itu dgn baik, dan dengan akal.. akal dah diberi, gune.. hehe.. and kadang2 org bila diduga akan cakap, "mmg malang hidup aku asyik kene dugaan je.." SALAH.. ingat, Allah menduga umat yg DIA sayang.. jadi, anda org yg bertuah tu.. hehe.. 

akhir kata, ambil tindakan yg terbaik dlm menangani dugaan hidup anda kerana ingat, kesabaran itu ada ganjarannya.. Insyallah.. langit x sentiasa mendung.. matahari pasti akan muncul.. ceeeeeewwwaaaahhhhhh... ade award untuk blogger plg berkarisma x? nak jugak masuk bertanding.. hahaha... dah2 cukup aku merepek utk hari ini.. haha.. jumpa lagi dlm post akan datang.. salam..

'it aint much but its life'

4 comments:

Abdullah Azhar said...

hahahahahahha aku suke yang ni dowh,,

lawak cam sialll hahhahaha,,,

-duduk bukak tinggkap bicara hati,
"wei aku gerak dulu" zupp kahkahkah!!!!

demn la buyoo, ko buat aku gelak ari ni.

Haruhito said...

fuyoooo weh rokok sebatang, nak layan smbil isap rokok kekeke

im.iedot.neve.kedekot. said...

btol la tue..

tuanBuyo said...

btol apekah dot...